Incidenteel kan het voorkomen dat er een probleem ontstaat bij het doorboeken van een willekeurige bankmutatie.
Dit merkt u als een betreffende bankregel na het doorboeken na lange tijd toch blijft staan en niet wordt/is weggeboekt. Als u dan met de muis zweeft over het of -icoontje, is de kans groot dat er een foutmelding te zien is en een fout in de mutatie is geslopen.
Kies hier de foutmelding die op uw probleem van toepassing is.
Validation Error: Element 'Amount' cannot appear ...
Validation Error: Element 'Amount' cannot appear ...
De gehele foutmelding ziet er als volgt uit:
Deze foutmelding verschijnt er als in de mutatie één of meer 0-regels voorkomen. Dit zijn dus regels met 0,00 euro als bedrag. Een mogelijke oorzaak is dat er iets niet goed is gegaan bij het importeren van de bankmutaties.
Oplossing: Deze melding mag eigenlijk niet voorkomen en wij verzoeken u om dit aan support@intelly.nl door te geven. Om deze boeking toch door te zetten naar een financiële mutatie, dient u binnen de paarse ordner mutaties de betreffende mutatie op te zoeken aan de hand van de datum en het kenmerk, en klikt u vervolgens op het - of -icoontje aan het einde van de betreffende regel. In het rechtergedeelte van uw scherm komt de mutatie naar voren en ziet u ook bovenstaande foutmelding.
Om de betreffende mutatie er toch doorheen te krijgen, klikt u op de -button.
De mutatie wordt vervolgens omgezet in een boeking die u handmatig kan wijzigen en opslaan. Kijk de regels één voor één na of ze overeenkomen met uw papieren bankoverzicht. U kunt eventueel regels verwijderen middels het -icoontje.
Vervolgens kunt u de boeking opslaan en wordt deze meteen verwerkt. Hij komt dan in de ordner bank bij de juiste maand terecht. Binnen de ordner bank is deze regel niet meer zichtbaar.
Controleer vervolgens altijd of het banksaldo in Intelly aansluit met uw bankafschrift. Zo kunt u nagaan of u de procedure correct heeft uitgevoerd en of alle zaken op de juiste wijze zijn geboekt en verwerkt.
Validation Error:The element 'TransactionLine' has incomplete content.
Validation Error:The element 'TransactionLine' has incomplete content.
De gehele foutmelding ziet er als volgt uit:
Deze foutmelding verschijnt als de bankregel wel een grootboekrekening heeft gevonden voor het bedrag, maar er geen openstaande post bij heeft gevonden.
Oplossing: Deze boeking heeft nog een toekenning aan een openstaande post nodig. Als u in de ordner bank kijkt ziet u dat er een regel staat met een -icoontje. Bij deze regel heeft de herkenning een grootboekrekening gevonden. Door hierop te klikken opent u de bankboeking, en kunt u de boeking handmatig zoeken en boeken. Of u maakt de boeking leeg, dan zal het systeem vervolgens nogmaals proberen de openstaande post te zoeken.
Om maximaal gebruik te maken van de bankherkenningen is het raadzaam om de openstaande posten van in- en verkoop dagelijks bij gewerkt te hebben.
Creditor GeneralLedgerID must have invoices
Creditor GeneralLedgerID must have invoices
De gehele foutmelding ziet er als volgt uit:
Deze foutmelding verschijnt als de bankregel wel een grootboekrekening heeft gevonden voor het bedrag en een factuurnummer is ingegeven die niet meer openstaat.
Oplossing: Deze boeking is in de verwerking opnieuw geopend. Als u in de ordner bank kijkt ziet u dat er een regel staat met een -icoontje. Bij deze regel is een crediteurengrootboekrekening opgegeven en ook al een factuurnummer geselecteerd. Deze staat echter niet meer open, omdat deze boeking al financieel is verwerkt. Deze bankmutatie is opnieuw geopend, terwijl deze in verwerking stond. Hierdoor is de terugkoppeling van de verwerking niet doorgezet naar deze regel en daardoor verwijderd uit de nog te boeken bankmutaties. Kijk in de geboekte bankmutaties na of deze bedragen op deze datum inderdaad zijn geboekt. Zo ja, dan kan in de paarse ordner de foutieve bankmutatie eruit gehaald worden via de -button.