Heeft u zojuist een verkoopfactuur geboekt, dan zit er een verwerkingsvertraging tussen voordat deze definitief verwerkt is en hiervan een financiële mutatie heeft aangemaakt. U kunt uw factuur volgen in de paarse mutatieklapper, waar hij verwerkt wordt.
Als uw factuur na lange tijd echter niet terecht is gekomen in het verkoopboek, en het niet mogelijk is om de betreffende verkoopfactuur af te boeken, is er kans dat deze met een foutmelding in de ordner mutaties is blijven 'hangen'.
Kies hier de foutmelding die op uw probleem van toepassing is.
Debetcredit (original)
Debetcredit (original)
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Als u deze foutmelding krijgt, geeft Intelly al aan dat er geprobeerd is een verkoopboeking te maken, waarbij de boeking niet in evenwicht is tussen debet en credit.
Oplossing:
Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. In dit geval ziet u direct dat de boeking niet klopt.
U heeft hier nu twee mogelijkheden om deze boeking te verwerken:
1) Middels de knop kunt u de boeking doorzetten, waardoor hij als concept in het verkoopboek komt te staan. Vervolgens opent u de conceptboeking in het verkoopboek, en kunt u de boeking handmatig corrigeren, zodat de boeking overeenkomt met het document dat eraan gekoppeld is.
2) Middels de button kunt u vervolgens de verkoopboeking openen. Vervolgens kunt u nu handmatig de boeking corrigeren, zodat de boeking overeenkomt met het document dat eraan gekoppeld is.
Klik op Aanmaken verkoopboeking om naar de handleiding te gaan waar handmatig boeken staat beschreven.
Zijn er nog vragen, neem dan contact op met Support Intelly.
Max. number of transactions in progress reached for server...
Max. number of transactions in progress reached for server...
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Er staan teveel boekingen in progress, waardoor verdere verkoopboekingen niet meer kunnen worden uitgevoerd.
Oplossing:
Voer een financiële controle uit, met controle op 'Onzichtbare boekingen (InProgress)'. Hiermee krijgt u een verslag van alle boekingen die nog in progress zijn.
Zoek in het verkoopboek de boeking en open deze op het scherm. Als u de boeking nu opslaat, dan is deze boeking volledig verwerkt en komt hij niet meer voor in het verslag. Herhaal dit voor elke boeking die in het verslag staat van de financiële controle.
Als laatste kunt u nu de boeking met de foutmelding in de paarse ordner openen, door op het -icoon te klikken. U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de verkoopboeking opnieuw laten verwerken.
Voor verdere vragen, neem dan contact op met Support Intelly.
Merge/update not allowed
Merge/update not allowed
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Deze melding geeft aan dat de boeking niet gemaakt kan worden omdat het boekstuknummer (In dit voorbeeld: 20080588) reeds bestaat.
Oplossing: Ga naar het verkoopboek en kijk of het boekstuknummer bestaat.
Indien het boekstuknummer bestaat, dan opent zich de boeking. Kijk vervolgens na of deze boeking de inhoud is van de 'niet verwerkte mutatie'.
1. Inhoud is gelijk Indien dit hetzelfde is dan is de terugkoppeling van het boekstuknummer naar de paarse ordner onderbroken. Ga terug naar de paarse ordner en klik op het -icoontje. Net boven de 'gele' foutmelding ziet u het volgende fragment.
Vul op de stippellijn achter het Boekstuknr. het betreffende boekstuknummer in en klik op de OK button. De foutmelding is nu verdwenen en de status en boekstuknummer zijn aangepast.
2. Inhoud is ONgelijk
Indien het nummer voor een andere boeking is gebruikt, ga dan terug naar de paarse ordner en klik op het -icoon en vervolgens op de knop . De boeking die dan opent, moet u aanvullen met de ontbrekende gegevens. Let hierbij op het debiteurnummer in de kop en of de boekingsregels goed zijn ingevuld. Boekstuknummer hoeft niet te worden ingevuld. Deze wordt automatisch door intelly aangemaakt met het eerstvolgende nummer. Door nu de boeking op te slaan, wordt hij financiëel verwerkt.
3. Inhoud is ONgelijk en verkoopfacturen worden geïmporteerd
Indien het nummer voor een andere boeking is gebruikt, controleer dan vervolgens welk nummer deze andere boeking hoort te hebben. Boek vervolgens deze andere boeking om naar zijn correcte boekingsnummer. Ga dan naar de paarse ordner terug en klik op het -icoon. U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de verkoopboeking opnieuw laten verwerken.
Zijn er nog vragen, neem dan contact op met Support Intelly.
Transaction was deadlocked on lock resource with another process ...
Transaction was deadlocked on lock resource with another process ...
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Als u deze foutmelding krijgt, geeft Intelly al aan dat u de boeking opnieuw moet laten verwerken. Meerdere processen hebben op het moment van doorboeken gelopen. Daarbij is één proces gestopt en in dit geval deze verkoopfactuur.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de verkoopboeking opnieuw laten verwerken.
Deze gaat er nu hoogstwaarschijnlijk wel doorheen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met Support Intelly.