Import bankmutaties - Ophalen bankgegevens - ABN AMRO

Voor het ophalen van uw bankgegevens zijn er twee mogelijkheden.

1) U gebruikt Internet voor het ophalen van uw gegevens.

2) U gebruikt Software voor het ophalen van uw bankgegevens.

Bij beide opties is het mogelijk om de bankmutaties te exporteren naar Intelly. Voor een juiste beschrijving kiest u in onderstaand dus voor een van de twee opties.
internet

Ophalen bankgegevens - ABN AMRO - Internetbankieren

Het ophalen van uw bankgegevens van de ABN AMRO Internetbankieren doet u via internet. Deze procedure dient u telkens uit te voeren als u rekeninginformatie van de ABN AMRO naar Intelly wilt verzenden. Dit gaat via de volgende stappen:
1) U gaat naar: www.abn.nl.

2) U klikt op: Inloggen Internet Bankieren.

3) U volgt de stappen die gegeven zijn door ABN AMRO middels uw e.dentifier.

4) U komt in uw gegevens van Internet Bankieren terecht en hier selecteert u achtereenvolgens: betalen, overzichten, mutaties downloaden.

5) U selecteert in het volgende scherm:
- bankrekenening waarvan u de mutaties in Intelly wilt hebben
- selecteer de periode
  de eerste keer is het middels: van .. t/m ..  
  hierna kan dit via de optie: vanaf datum laatste download
- bestandsformaat is MT940

6) U kiest in het volgende scherm om het bestand op te slaan.

Het is gebruikelijk om op de C-schijf van uw computer een ABN AMRO-map aan te maken. Binnen deze map dient u het bestand op te slaan als een mt940 bestand. In het bankschermpje klikt u vervolgens op 'Bladeren' en gaat u naar de aangemaakte ABN AMRO-map.

Zodra het downloaden is voltooid, sluit dan het venster.

U heeft het mutatie-bestand van de ABN AMRO nu klaargezet om vervolgens in te lezen binnen Intelly. Dit kunt u op 2 manieren doen en dit kunt u (terug)lezen bij import bankmutaties.
direct

Ophalen bankgegevens - ABN AMRO - OfficeNet Direct

Het ophalen van uw bankgegevens van de ABN AMRO Bank doet u middels het programma OfficeNet Direct. Dit dient u eerst op te starten op uw computer via Start -> Programma's -> ABN AMRO Electronic Banking -> OfficeNet Direct. Om in te loggen voert u uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Om nu uw laatste rekeninginformatie, en dus de laatste bankmutaties, op te vragen, gaat u bovenin de taakbalk naar Communicatie en vervolgens naar Handmatig. U kunt ook via de linkerkolom in uw beeldscherm 'wandelen' naar deze optie. U zorgt er uiteraard voor dat het bankpasje in de kaarthouder zit. U vult in het zojuist verschenen scherm uw pincode en bankwachtwoord in. Vervolgens zal het extern programma verbinding gaan maken met de ABN AMRO Bank en worden de laatste bankgegevens opgehaald.

Als dit gelukt is, kunnen de gegevens worden geëxporteerd naar Intelly. Vaak gaat dit al automatisch als de Intelly Client aan staat en goed is ingesteld. Binnen het programma OfficeNet Direct dienen ook enkele zaken goed te zijn ingesteld.

 

 

Als u in het linkermenu gaat naar Conversies -> Export OfficeNet Direct om uw bankgegevens te exporteren, krijgt u bovenstaand overzicht te zien.

Hier dient u altijd een vinkje te zetten bij Dagafschriften om de export van de bankgegevens goed te laten verlopen. Bij de Locatie dient het volgende pad ingesteld te zijn: EXPORTS\MT940\. Dit kunt u zoeken door op het -icoontje te klikken en de juiste locatie op te vragen. Bij Bestand specificatie dient het bestand MT940.STA te zijn opgegeven. Het exportbestand is namelijk een MT940-bestand dat dadelijk ook in Intelly Client wordt opgegeven. Als uw scherm vervolgens overeenkomt met de gegevens uit de bovenstaande afbeelding, is alles binnen OfficeNet Direct goed ingesteld.

U heeft het mutatie-bestand van de ABN AMRO Bank nu klaargezet om vervolgens in te lezen binnen Intelly. Dit kunt u op 2 manieren doen en dit kunt u lezen bij import bankmutaties.