Heeft u zojuist via de ToDo-lijst een inkoopfactuur geboekt, dan zit er een verwerkingsvertraging tussen voordat deze definitief verwerkt is en hiervan een financiële mutatie heeft aangemaakt. U kunt uw factuur volgen in de paarse mutatieklapper, waar hij verwerkt wordt.
Als uw factuur na lange tijd echter niet terecht is gekomen in het inkoopboek, en het niet mogelijk is om de betreffende inkoopfactuur af te boeken, is er kans dat deze met een foutmelding in de ordner mutaties is blijven 'hangen'.
Kies hier de foutmelding die op uw probleem van toepassing is.
Financial year is closed (or does not exist)
Financial year is closed (or does not exist)
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Als u deze foutmelding krijgt, geeft Intelly al aan dat u de een boeking heeft willen maken, terwijl het boekjaar reeds gesloten is. De boeking kan alleen nog in het nieuwe jaar worden geboekt.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de inkoopboeking verwijderen. Vervolgens moet in het nieuwe jaar de boeking handmatig boeken en het document eraan koppelen. Let op: dat u geen data invoert van het oude jaar.
Klik hier om naar de handleiding te gaan waar handmatig boeken staat beschreven.
Zijn er nog vragen, neem dan contact op met Support Intelly.
GeneralLedger ID for VATCode is not specified
GeneralLedger ID for VATCode is not specified
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Ofwel de BTW code is niet gespecificeerd in de boeking.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Klik op de knop . De boeking die dan opent, moet u aanvullen met de ontbrekende BTW code. Let hierbij op het crediteurnummer in de kop en of de boekingsregels goed zijn ingevuld. Vul bij het boekstuknummer en factuurnummer het nummer wat in de foutmelding staat. (In ons voorbeeld 81899) Normaal worden deze automatisch door intelly aangemaakt met het eerstvolgende nummer. Door nu de boeking op te slaan, wordt hij financiëel verwerkt.
Merge/update not allowed
Merge/update not allowed
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Deze melding geeft aan dat de boeking niet gemaakt kan worden omdat het boekstuknummer (In dit voorbeeld: 20080588) reeds bestaat.
Oplossing: Ga naar het inkoopboek en kijk of het boekstuknummer bestaat.
Indien het boekstuknummer bestaat, dan opent zich de boeking. Kijk vervolgens na of deze boeking de inhoud is van de 'niet verwerkte mutatie'.
1. Inhoud is gelijk Indien dit hetzelfde is dan is de terugkoppeling van het boekstuknummer naar de paarse ordner onderbroken. Ga terug naar de paarse ordner en klik op het -icoontje. Net boven de 'gele' foutmelding ziet u het volgende fragment.
Vul op de stippellijn achter het Boekstuknr. het betreffende boekstuknummer in en klik op de OK button. De foutmelding is nu verdwenen en de status en boekstuknummer zijn aangepast.
2. Inhoud is Ongelijk
Indien het nummer voor een andere boeking is gebruikt, ga dan terug naar de paarse ordner en klik op het -icoon en vervolgens op de knop . De boeking die dan opent, moet u aanvullen met de ontbrekende gegevens. Let hierbij op het crediteurnummer in de kop en of de boekingsregels goed zijn ingevuld. Boekstuknummer en factuurnummer hoeven niet worden ingevuld. Deze worden automatisch door intelly aangemaakt met het eerstvolgende nummer. Door nu de boeking op te slaan, wordt hij financiëel verwerkt.
Zijn er nog vragen, neem dan contact op met Support Intelly.
The log file for database 'tempdb' is full...In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
The log file for database 'tempdb' is full...In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Tijdens het verwerken van deze mutatie is er een log vol geraakt, waardoor deze daarin niet toegevoegd kon worden. Hierdoor is de verwerking gestopt. Deze fout treedt op indien er een backup van Intelly plaatsvindt.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de inkoopboeking opnieuw laten verwerken.
Deze gaat er nu hoogstwaarschijnlijk wel doorheen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met Support Intelly.
Transaction was deadlocked on lock resource with another process ...
Transaction was deadlocked on lock resource with another process ...
In de omschrijving van de foutmelding staat onderstaand fragment:
Als u deze foutmelding krijgt, geeft Intelly al aan dat u de boeking opnieuw moet laten verwerken. Meerdere processen hebben op het moment van doorboeken gelopen. Daarbij is één proces gestopt en in dit geval deze inkoopfactuur.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Middels de button kunt u vervolgens de inkoopboeking opnieuw laten verwerken.
Deze gaat er nu hoogstwaarschijnlijk wel doorheen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met Support Intelly.
Validation Error:The element 'TransactionLine' has incomplete content.
Validation Error:The element 'TransactionLine' has incomplete content.
De gehele foutmelding ziet er als volgt uit:
Deze foutmelding verschijnt als de inkoopregel geen grootboekrekening heeft gevonden en het bedrag gelijk is aan 0 euro.
Oplossing: Klik als eerste op het -icoontje.
U ziet de aangemaakte mutatie staan met de bijbehorende grootboeknummers, de omschrijvingen en de bedragen. Klik op de knop . De boeking die dan opent, moet u aanvullen met de ontbrekende gegevens. Let hierbij op het crediteurnummer in de kop en of de boekingsregels goed zijn ingevuld. Boekstuknummer en factuurnummer hoeven niet te worden ingevuld. Deze worden automatisch door intelly aangemaakt met het eerstvolgende nummer. Door nu de boeking op te slaan, wordt hij financiëel verwerkt.
Zijn er nog vragen, neem dan contact op met Support Intelly.